RSS

Kesudahannyer...

dlm skelip mata,plbagai perkara yg trjadi...enth ble kesudahannye..aku pun xth...nmun ape kn daya,ia adlh suratan tkdir..kte manusia hnye mmpu brserah dgn ktntuan Illahi..trlalu sukar bg aku..aku sperti plastik...jauh trpncar di bbir,1 syumnn manis yg mnggelamkn sgala kksutan di jwa...hnye tuhan yg th akn sgala2nyer..aku insan yg lemah...knp trlalu byk dugaan dan rintangan yg aku perlu aku lalui...kdg2 aku rse kn ia trlalu brt... knp khdpn ini sgguh sukar??? knp ia pnuh ngn liku2??? aku cbe utk selesaikn sgala2nyer nmun aku xmmpu....bkn daya aku...tp knp aku???aku akui byk dosa dan slh yg aku lakukan..mgkin ini balasannyer...aku slalu ckp,berani buat berani tanggung...kini aku trimenyer...aku cme mghrpkn sokongan,dorongan dan semnagat dr smua phk skliling aku utk trskn hdup...Aku brsyukur coz msh punyer iman di dada...skg ni aku cbe berubah kpd yg lbh baik...kpd yg pnh mgenali aku,mgkin aku dan korg ade sbb dan alasan msg2 knp korg nk knl,knp korg nk syg,knp korg tgglkn,knp korg dtglkn,knp kte xleh brsme,knp kte hrs brpsh...smua tu xperlu dprsoalkn lg...aku mgaku kbodohan aku sndri...aku mgaku kelemahan aku sndri...aku tdk mmkse sesiapa utk mnerima aku...aku xpnh mngih ksh syg dr sesiapa...tme ksih coz sudi mncul dlm hdup aku....slmt tggl sgala2nyer.....berilah aku nafas bru utk trskn hdup ni....lpskn aku dr sgala kksutan yg ade...pergilah kau dr aku....

0 comments: